EL | EN
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΛΚΟΟΛ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΣΤΑΔΙΟ ΖΩΗΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ ΝΟΘΕΙΑ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΑΠ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕΑΟΠ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΕΝΕΑΠ ΠΡΟΦΙΛ ΣΕΑΟΠ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αν μου αρέσουν τα σπορ
Αν ασχολείστε σοβαρά με τον αθλητισμό οφείλετε να γνωρίζετε τις επιδράσεις του αλκοόλ.

Το αλκοόλ δε συνδυάζεται με τον αθλητισμό.

Το αλκοόλ μειώνει το χρόνο αντίδρασης, αυξάνει τη θερμότητα του σώματος και μειώνει την αντοχή.

Αντοχή

Το σάκχαρο του αίματος που χρειάζεται το σώμα σας για ενέργεια παράγεται από την απελευθέρωση γλυκόζης από το συκώτι στο αίμα. Το αλκοόλ μειώνει την ικανότητα του σώματος να παράγει αυτό το σάκχαρο άρα έχετε λιγότερη ενέργεια και αντοχή.

Απώλεια θερμότητας

Αν αισθανθήκατε ποτέ μια να κρυώνετε και μια να ζεσταίνεστε μετά από «μεγάλη» νυχτερινή έξοδο, τότε θα αναγνωρίσετε αυτό το σύμπτωμα. Πρώτον, το αλκοόλ στο σύστημά σας κάνει να αισθάνεστε ότι έχετε πυρετό, μετά χάνετε πολύ γρήγορα θερμότητα που μπορεί να οδηγήσει σε υποθερμία. Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός και όσο περισσότερο παίζετε ή προπονείστε τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος.

Χρόνοι αντίδρασης

Οι χαλαρωτικές ιδιότητες του αλκοόλ μπορεί να συνεχιστούν για αρκετή ώρα αφού σταματήσετε να πίνετε. Το αλκοόλ επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα και επιβραδύνει την ικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργάζεται πληροφορίες. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει τις αντιδράσεις, το συντονισμό, την ακρίβεια και την ισορροπία, ότι δηλαδή είναι πιο σημαντικό σε κάθε αθλητική δραστηριότητα.

Αθλητικοί τραυματισμοί και κράμπες μυών

Το αλκοόλ αυξάνει την αιμορραγία και το πρήξιμο γύρω από τραυματισμούς του μαλακού ιστού (διάστρεμμα, μελανιές και κοψίματα οι πιο κοινοί τραυματισμοί δηλαδή) άρα χρειάζεται περισσότερος χρόνος ανάρρωσης. Το αλκοόλ κρύβει επίσης τον πόνο, άρα μπορεί να καθυστερήσετε να ζητήσετε βοήθεια κάτι που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά για ταχεία ανάρρωση.

Αν έχετε τραυματιστεί, αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ – τουλάχιστον μέχρι να ξεκινήσετε αγωγή. Κατά τη διάρκεια ασκήσεων, οι μύες σας καίνε σάκχαρο παράγοντας γαλακτικό οξύ. Μεγάλη ποσότητα γαλακτικού οξέως οδηγεί σε κούραση των μυών και κράμπες.

Το αλκοόλ που απομένει στο σύστημά σας μετά από μερικά ποτά της προηγούμενης νύχτας συνεισφέρει στη συσσώρευση μεγαλύτερης ποσότητας γαλακτικού οξέως και αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο κράμπας.

Στείλτε σε ένα φίλο
Εκτυπώστε τη σελίδα
Τι ήπιες χθές
Διάλεξε τα ποτά που ήπιες
και δες το αποτέλεσμα.